Lite kort om min senaste tid

Jag kände att jag lika gärna kan skriva ihop ett inlägg och berätta lite kort om min senaste tid. Finns verkligen massor att skriva, men ska försöka ta det lite kort så jag "får det gjort". ( har så mycket nu att det är skänt att bara få saker gjorda för att ta bort lite från allt som ska göras).

Fredag 20/8-10:
Fredagen spenderades delvis hemma hos mig tillsammans med Björn. En skön och slapp dag med mys! Vi handlade lite till kräftskivan i Katrineholm innan vi åkte hem till Björn mot kvällningen. Hemma hos honom var hans halvsyster Frida med sin jättesöta son Loe på 5månader. Vi åt middag med dom och umgicks lite. Sedan kollade vi lite på film och sånt och tog ett nattmål på McDonalds innan vi åkte hem igen för att sova.

Lördag 21/8-10 KRÄFTSKIVA:
Choppe kom med tåg till Hallsberg på förmiddagen. Då fixade vi lite dricka till kvällen och handlade det sista. Sedan skulle Björn spela hemmamatch så medan han var på uppvärmning dukade jag och Choppe iordning för kvällen. Vi hade köpt vita pappersdukar, kräftconfetti (stavning?), snygga kräfttallrikar och kräfthattar. Det blev jättefint ;)
Sen skulle vi gå och kolla på Björns match, då hade Björn varit så söt och lagt 50kr på två paraplyer i hallen (det kunde nämligen kanske kosta 20kr/per att kolla på matchen) - super sött att lägga fram penga ju! Hihi , matchen gick väl inte så jättebra men det var kul o kolla iaf. 
Efter matchen bar det iväg till Hallsberg för att hämta Sara , Chris & Alex vid tåget sedan direkt hem igen. Vi hann knappt byta om och göra oss klara innan folket började droppa in.
Vi blev 14 stycken som åt (alla utom några åt kräftor), sedan kom det lite fler folk, jag tror att vi blev ungefär 24 som mest. Det var riktigt trevligt! :D Alla blev lagom glada och vi körde lite ölspel och jag har aldrig. Mycket kul! Haha , senare när folk började dra sig hemåt skulle vi av någon anledning pröva om jag fick plats i ett litet bagageutrymme på en saab - det fick jag och dom stängde luckan och dunkade musiken på högsta ljud! Det var högt då basen och allt var i bagaget där jag låg , haha . När jag sedan skulle ta mig ur (smidigt? haha näe) , slog jag huvudet i luckan och fick en bula som hll i över en vecka, haha minne! En riktigt riktigt lyckad kväll i alla fall!

Söndag 22/8-10:
Städning , städning! Det fanns lite att städa efter kräftskivan , men det gick rätt fort för vi hjälptes åt :) Sen var det pizzerian som hägrade!! MAAAT! Gott gott gott, jag och Choppe tog någonting som kallades "kebab special" haha - det var en kebabpizza med en pommestallrik på, kan man säga. Haha som en kebabtallrik fast utan tallrik och med pizza istället :P Gott var de iaf! När vi var mätta och belåtna så gick vi hem till Söder (Björns kompis) för att se hur han mådde, men han sov och ville inte låsa upp sin dörr så vi gick hem till Björn igen. Hemma hos Björn blev det bara slapp och mys innan vi skulle iväg till tåget för att åka hem. Kändes lite trist o säga hejdå eftersom det innebär att vi inte ses förrän torsdag eller fredag :/ <3 Jag åkte direkt till Flen där min familj hämtade mig, vi skulle fira morfars födelsedag! Det var mys med massa god mat som vanligt :)

Så , då har jag berättat lite i alla fall , nu ska jag dricka te med mamma sen blir det nog sängen - jobba imorgon igen! Några bilder har jag tyvärr inte från kräftskivan , för hittade inte kameran på kvällen :P

Kommentarer
Postat av: Louise Olsson

det var en kebabpizza med en pommestallrik på, kan man säga. Haha som en kebabtallrik fast utan tallrik och med pizza istället. HAHA HANNA JA ÄLSKAT DIG, VARÖFR SKRIVER DU BARA INTE KEBABPIZZA MED POMMES? <3

2010-08-31 @ 22:40:49
URL: http://tutolsson.blogg.se/
Postat av: Kinesen

Hahaha Tjockiis! Vaddå Kebab special?! Den hette ju SUPER KEBAB! Asgod var den iallafall! =D ♥

2010-09-01 @ 00:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0