Det har varit rörigt i mitt liv nu , minst sagt

Jag tänkte förklara varför det blivit så lite bloggande.

Hm, var ska jag börja . . .
Jo: Jag sökte till ett antal utbildningar och väntade på svar, jag fick det första antagningsbeskedet och även det andra. Jag hade kommit in på Interaktiva medier i Kalmar, men läste mer noga om programmet igen och kände - njaae, kanske inte 100% rätt så jag tackade nej. Jag stod då i reserv till Enterprising and business development samt till Mediamanagement. Tiden tickade på och jag ställde in mig på att jag inte kommit in. En morgon(förmiddag) ringer mamma (som är lärare på den skolan) och frågar om jag inte kan komma och jobba på fritids då dom saknade personal. Självklart ville jag det , typ 200 m hemifrån och på min gamla skola som jag gått på. Awesome! Jag börjar göra mig klar för att gå ner och jobba då ringer telefonen och jag svarar . . . Det var från Linnéuniversitetet i Växjö och jag hade kommit in på Enterprising and business development. "Vill du ta platsen?" frågade killen i luren. "ehh, jaha jo eh ja vad kul. . . ." jag var i shocktillstånd. "Kan jag få fundera på det lite? jag måste i så fall fixa bostad mm" "Ja du får till 15.00 idag på dig". Jaha, sen kom jag på att de går ju inte, jag jobbar ju till 17.00. Jag fick tag på honom igen och fick tillåtelse att maila under kvällen. PANIIIK!

Till slut tackade jag i alla fall ja. Pirrigt, jag böjade panikartat leta efter lägenhet och kollade upp massa olika sidor. När välkomstbrevet trillade ner i min brevlåda var allting på engelska, konstigt? Då framkom det att kursen var på engelska och att det mesta skulle komma att vara på engelska. . . Det hade det inte stått någonting om någon annan stans utan det  kom fram nu - när jag redan tackat ja. Eftersom engelska inte är mitt starkaste ämne och ekonomi är svårt nog på svenska så mailade jag och tackade nej.

Jag började istället leta efter kortare kurser som kunde ge mig någonting nu till företaget jag har med pappa. Jag hittade en kurs - Grafisk produktion. Kanon! Vecka 37-48, perfekt. Jag sökte och började söka söka söka efter lägenhet IGEN. Till slut fick jag tag på en (kanske mailade 35-40st), det var en tjej som bodde 2 min från skolan i en fin 1:a och skulle praktisera i Stockholm under den tiden som min kurs var. PERFEKT! Jag började göra listor över vad som behövdes köpas mm, för nu var inte frågan OM jag skulle komma in utan NÄR jag skulle börja. Kursen jag sökte var en kurs där det fanns platser kvar och eftersom jag kommit in på den eftertraktade ekonomihögskolan med mina betyg så skulle jag komma in på denna. YES! Taggad till tusen på att få pröva på att ha eget! I förrgår mailade jag hon som är ansvaring för kursen och frågade när man skulle få veta om man kommit in eller inte. Igår fick jag svaret:
"Hej Hanna.
kul att du sökt kursen men Grafisk produktion är bara för programstudenter på Designprogrammet. Det har blivit fel i informationen om kursen och därför står inte det där när man ansöker. Det är dock många som sökt den så vi planerar att starta en likadan kurs fast för er som inte är programstudenter, den kommer förhoppningsvis starta nästa höst.
Välkommen tillbaka då och ursäkta för detta fel."

Jaha! Fel nummer två! Först ingen information om att programmet var på engelska, sen detta på nästa. FAAAAN vad trött jag blir och besviken. Jag har kollat om det fann möjligheter att komma in på någon annan kurs, men nej inte nu. Happ! Kul, njaaa. Så så har det sett ut ör mig senaste tiden allt har varit uppochner. Nu får vi se vad framtiden har att bjuda på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0